FAQ

FAQ – hyppigt stillede spørgsmål – og svar:

Om gør-det-selv installationer i hjemmet
Gode råd om gør-det-selv installationer i hjemmet finder du på dette udmærkede websted: homeconnect.me

Kontroller, at radio- eller TV-apparatet er korrekt indstillet – find frekvenserne her på hjemmesiden.

Undersøg eventuelt om naboerne har samme fejl. Har de det, er det sandsynligt, at fejlen er på antenneselskabets anlæg. Har naboerne ikke samme fejl, så kontroller følgende før der kontakter HAS:

Kontroller om alle stik sidder rigtigt! – Det gælder antennestik, stik til/fra video, dvd og evt. SmartTv boks.

Hvis der er flere fjernsyn i husstanden, så undersøg om fejlen optræder på samtlige apparater

Er der flere tilslutningspunkter, så prøv at tilslut apparatet direktetil det første tilslutningspunkt (indgangsstikket) uden om evt. video/SmartTv boks.

Hjørring Antenneselskabs kontor modtager jævnligt spørgsmål fra medlemmer. Her kan du læse nogle af spørgsmålene og svar – og måske kan de også hjælpe dig.

Spørgsmål:
Jeg ønsker at skifte tv-pakke. Hvornår kan dette ske, og hvad koster det ?
Svar:
Pakkeskifte kan ske til den 1. i hver måned. Dog skal pakkeskifte være bestilt hos HAS senest d. 10. i måneden inden. 
Der kommer en tekniker ud på din adresse og laver pakkeskiftet, men du behøver ikke at være hjemme, for han skal ikke ind i boligen.

Spørgsmål:
Jeg flytter om ca. 14 dage ind i en lejlighed og vil gerne vide, hvordan jeg bestiller tv-pakke og bredbånd, så det kan være klar ved indflytning.
Svar:
Når du overtager en lejlighed, er der minimum åbnet for tv-pakke 1. Indenfor de første 8 dage kan du vælge at skifte til en anden tv-pakke.
Bredbåndsforbindelsen kan du bestille på www.has.dk, hvor du også kan læse om de forskellige produkter og om de aktuelle tilbud.

Spørgsmål:
Jeg har solgt mit hus, hvordan skal jeg forholde mig med hensyn til antennesignalet?
Svar:
Når du sælger/køber hus fortæller advokat eller ejendomsmægler os om ejerskiftet, ligesom de laver opgørelse vedr. indbetalt kontingent. Som køber overtager man automatisk den tv-pakke som er i huset.

Spørgsmål:
Jeg har problemer med at nogle tv-kanaler hakker/pixelerer ?
Svar:
Kontingentet til foreningen indeholder service til og med 1. stikdåse i boligen. Ved problemer med tv-signalet, kan der derfor rekvireres en servicetekniker ved at kontakte HAS på tlf. 98 90 17 77.
Inden man ringer til kontoret skal du kontrollere følgende:
•    Er der flere tv i boligen, skal du kontrollere om fejlen forekommer på alle tv.
•    Tjek at alle antennestik sidder korrekt monteret.
•    Er tv ikke tilkoblet 1. stikdåse, så prøv eventuelt at gøre det og se om fejlen forsvinder.

Spørgsmål:
Der kommer ingen digitale kanaler frem, når jeg laver en autoindstilling på mit digitale fladskærms-tv?
Svar:
På nogle tv´er skal følgende data indtastes i indstillingsmenuen, for at tv’et finder de digitale kanaler:

Frekvens:    450.000 KHz (450 MHz).
Netværks-ID:    100
Modulation:    64 QAM
Symbolrate:    6875 KS

Driftstatus